Nowe opakowania wielokrotnego użytku dla branży kurierskiej - czy to się przyjmie na rynku?
UPS wspólnie z firmą TerraCycle (globalnym producentem dóbr konsumenckich i liderem w zakresie recyklingu) opracowali innowacyjne opakowanie wielokrotnego użytku dla przesyłek kurierskich. Opakowanie pod nazwą Loop™ zostanie przetestowane w tym roku w Paryżu i Nowym Jorku. Będzie to pierwszy krok do jego pełnego wdrożenia na innych rynkach świata.
Wprowadzenie do usługi kurierskiej opakowań wielokrotnego użytku Loop™ ma na celu znaczne zmniejszenie wykorzystania jednorazowych opakowań tj. kartony, folie, itp. a efekcie zmniejszenie ilości odpadów, które przy rosnącym e-handlu wręcz zalewają świat. Każdy kto zechce nadać paczkę będzie mógł zapakować swoje rzeczy do specjalnie zaprojektowanych, trwałych opakowaniach, które po dostarczeniu przesyłki do odbiorcy będą zbierane, czyszczone i ponownie wykorzystywane do załadunku i wysyłki. - Opakowania Loop nie tylko wyeliminują odpady opakowaniowe, ale także znacznie podwyższą komfort użytkowania produktów i wygodę zakupów — potwierdza Tom Szaky, dyrektor generalny TerraCycle.
Opakowania Loop, wykonane są z takich materiałów jak stopy metali, szkło i tworzywa sztuczne, dzięki czemu są trwałe i nadają się do ponownego użytku lub recyklingu. Takie same parametry ma zewnętrzny kontener transportowy - supernowoczesny pojemnik, który wyeliminuje potrzebę stosowania pudełek jednorazowych i znacząco zredukuje ilość odpadów. UPS jest liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym, dlatego firma z chęcią włączyła się w zaprojektowanie i wprowadzenie na rynek kurierski opakowań wielokrotnego użytku.
UPS i TerraCycle współpracowali też przy zaprojektowaniu opakowania z wewnętrznymi przekładkami, które może służyć do transportu cieczy, produktów suchych i środków higieny osobistej. Materiały, z których wykonane są opakowania umożliwiają łatwe czyszczenie pojemnika przed jego ponownym użyciem.
Testy pilotażowe Loop'a, które odbędą się w Paryżu i Nowym Jorku w 2019 roku, pozwolą zebrać opinie konsumentów, na bazie których możliwe będzie usprawnienie całego procesu tworzenia nowego standardu opakowań wielokrotnego użytku o różnych rozmiarach i przeznaczeniu.
(źródło UPS)