Czy AIN wysyła paczki z Polski do Polski?
TAK.
AIN wysyła paczki z jednego miejsca w inne na terenie Polski. W zakresie tej usługi korzystamy z kilku kurierów – Klient może wybrać najbardziej dogodny i efektywny sposób realizacji tej usługi.
Czy trzeba się rejestrować aby złożyć zamówienie na przesyłkę zagraniczną?
NIE.
Nie zachodzi konieczność rejestrowania się, wystarczy wypełnić formularz zamówienia. Zachęcamy jednak do rejestracji i założenia konta w naszym serwisie - po jego założeniu pojawia się wiele funkcji niedostępnych dla Klientów bez konta.
Jak dokonać zamówienia?
W zakładce "Zamów kuriera" należy uzupełnić formularz.
Po jego wypełnieniu system przekierowuje do płatności online Tpay lub Dotpay, płatności za pośrednictwem tradycyjnego przelewu, kartą kredytową lub za pośrednictwem Skarbonki – doładowanej wcześniej kwoty. Następnie otrzymują Państwo mail z informacją o terminie odbioru i dostawy przesyłki, list przewozowy (etykietę do wydrukowania), który należy dołączyć do przesyłki.
Czy przesyłka musi być zapakowana?
TAK.
Paczkę należy zapakować we własnym zakresie, dodatkowo należy wydrukować
otrzymany od nas list przewozowy i nakleić na przygotowana przesyłkę.
Czy trzeba mieć podpisaną umowę żeby skorzystać z usług AIN kurier?
NIE.
Nie trzeba mieć podpisanej umowy, wystarczy złożyć zamówienie poprzez formularz dostępny w zakładce "zamów kuriera" oraz dokonać płatności za wysyłkę.
Jak zapakować przesyłkę?
Paczkę należy zapakować w sztywne kartonowe pudełko bez oznaczeń.
Każdy przedmiot będący zawartością paczki należy otoczyć materiałem amortyzującym w postaci:
- folii pęcherzykowej,
- poduszki powietrznej,
- kawałków styropianu.
Przedmioty kruche, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu należy oddzielić od siebie
oraz od rogów, ścian, wieczka i dna pudełka materiałem amortyzującym.
Szczegółowe wskazówki dostępne są pod adresem:
http://www.ainkurier.pl/pakowanie
Jakim przewoźnikiem wysyłane są przesyłki - paczki i palety?
Przesyłki przewożone są przez jedną z firm, z którą współpracujemy, wybór pozostawiamy w Państwa gestii. Aktualnie przesyłki przewożone są za pośrednictwem firm: UPS, TNT, DPD, DHL, GLS, Hellmann, PEKAES, RABEN, Inpost, GEIS, Fedex,
Co wpływa na koszt wysyłki?
Na koszt wysyłki składają się:
- kraj wysyłki oraz odbioru,
- waga oraz wymiar paczki (po zapakowaniu),
- ubezpieczenie,
- wybrane usługi dodatkowe.
Gdzie można obliczyć koszt przesyłki zagranicznej?
Na stronie głównej serwisu www.ainkurier.pl dostępny jest kalkulator, za pomocą którego wpisując co chcemy wysłać: paczkę, paletę, kopertę, wybierając kraj nadania i kraj odbioru, podając wagę oraz wymiar paczki można obliczyć koszt przesyłki.
Gdzie można obliczyć koszt przesyłki krajowej?
Na stronie głównej serwisu www.ainkurier.pl dostępny jest kalkulator, za pomocą którego wpisując co chcemy wysłać: paczkę, paletę, kopertę oraz podając wagę oraz wymiar przesyłki można obliczyć koszt przesyłki.
W jaki sposób paczki odbierane są od nadawcy i dostarczane do odbiorcy?
Kurier odbiera spakowaną paczkę pod wskazanym adresem bezpośrednio od nadawcy
i dostarcza pod wskazany adres odbiorcy ("od drzwi do drzwi").
W jakim czasie paczki dochodzą do odbiorcy?
Czas dostarczenia paczki uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Przesyłki krajowe w 90% docierają następnego dnia roboczego.
Szczegółową informację można uzyskać kontaktując się z nami mailowo lub telefonicznie.
Czy kurier kontaktuje się telefonicznie przed dostarczeniem paczki?
NIE.
Kurier ma dostarczyć przesyłkę w określonym dniu w godzinach jego pracy,
czyli od godzin porannych do wieczornych. Jego usługi nie obejmują wcześniejszego
kontaktu telefonicznego ani ustalenia godziny doręczenia paczki. Przy składaniu zamówienia mogą Państwo określić okienko odbioru.
Czy kurier może zażądać otwarcia paczki przed przyjęciem do jej transportu?
TAK.
Przed przyjęciem przesyłki do obsługi spedycyjnej kurier może żądać od
Zleceniodawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom
Zleceniodawcy, zawartym w liście spedycyjnym, w szczególności czy zadeklarowana wartość
odpowiada rzeczywistej i czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usług oraz w celu
sprawdzenia zabezpieczenia wewnątrz opakowania.
Czy można monitorować paczkę?
TAK.
Na stronie www.ainkurier.pl jest specjalne okienko do monitorowania przesyłek u wybranych kurierów. Numer przesyłki widnieje na liście przewozowym/etykiecie. Aby móc sprawdzić co się dzieje z przesyłką należy go wpisać w odpowiednim miejscu. W przypadku braku możliwości śledzenia przesyłki za pośrednictwem naszej strony należy napisać maila do BOK na adres kontakt@ainkurier.pl i podać numer zamówienia oraz numer listu przewozowego w celu sprawdzenia statusu bezpośrednio u Przewoźnika
Czy możliwy jest przewóz przesyłki na palecie?
TAK.
Obsługujemy przewóz palet. Najczęściej jeśli paleta będzie miała inne wymiary podstawy niż EURO (80x120cm) wycena odbędzie się drogą mailową. Prosimy o przesłanie zapytania: kontakt@ainkurier.pl
Czy kurier może odmówić przewozu paczki?
TAK.
Kurier odbiera przesyłkę zgodnie z wytycznymi co do zawartości i sposobu jej pakowania.
Np. nasz Partner DPD Polska nie realizuje przesyłki jeśli:
- przesyłka zawiera rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu, w
tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub
cuchnące, broń i amunicję;
- przesyłka zawiera narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów
wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione
instytucje;
- przesyłka zawiera żywe rośliny i zwierzęta;
- przesyłka zawiera zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce;
- przesyłka ma na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające
dobra chronione przez prawo;
- przesyłka, ze względu na swoje właściwości, uniemożliwia wykonanie usługi spedycyjnej i
dokonanie przewozu przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
- przesyłka zawiera dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub
formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne;
- przesyłka jest w opakowaniu, mogącym zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe
przesyłki;
- przewóz przesyłki jest zakazany z mocy ogólnych przepisów prawa; przepisy prawa przewidują
ograniczenia w przewozie danych rzeczy lub ustanawiają szczególne warunki przewozu
- przesyłka zaklasyfikowana jest jako materiał lub towar niebezpieczny, artykuł, którego transport
jest niedozwolony lub ograniczony przez IATA, ICAO lub organy administracji publicznej;
- przesyłka nie ma sporządzonej deklaracji celnej, o ile jest ona wymagana przez przepisy celne;
- przesyłka nie posiada wymaganej prawem dokumentacji
- przesyłka zawiera rzeczy wyłączone z przewozu zgodnie z „Wykazem towarów zabronionych lub
objętych ograniczeniami i restrykcjami w transporcie międzynarodowym DPD Polska",
zamieszczonym na stronie internetowej www.dpd.com.pl.
Czy paczka jest standardowo ubezpieczona?
TAK.
Koszt przesyłki zawiera deklarację wartości do kwoty w zależności od wybranego kuriera.
DPD - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 5000,00 PLN
K-EX - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 500,00 PLN
UPS - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 323,00 PLN
DHL - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 500,00 PLN
W przypadku chęci dodatkowego ubezpieczenia na wyższą kwotę, należy wpisać w formularzu zamówienia wartość ubezpieczenia, jest ono wówczas dodatkowo płatne.
Do jakiej wartości można zadeklarować wartość paczki?
W zależności od wybranej firmy kurierskiej można zadeklarować wartość paczki
od 50.000 PLN do kwoty 200.000 PLN
Co w przypadku gdy kurier próbuje doręczyć paczkę a odbiorcy nie ma w domu?
Są dwie próby doręczenia przesyłki.
Po drugiej nieudanej próbie paczka umieszczana jest w magazynie i odbiorca osobiście musi się po nią zgłosić.
Czy jest możliwy odbiór/ doręczenie paczki w sobotę lub niedzielę?
TAK.
Jednak najczęściej opcja ta jest dodatkowo płatna.
Czy można złożyć zamówienie na dostarczenie paczki z zagranicy do Polski?
Tak.
Standardowo realizujemy przesyłki importowe.
Czy można zamówić paczkę płatną za pobraniem?
TAK.
W zależności od wybranego kuriera, z którym współpracujemy obsługa pobrań różni się następująco:
UPS - zwrot pobrania następuje w terminie około 5 dni roboczych od dostarczenia przesyłki. Przewoźnik przelewa środki z pobrania do naszej firmy, a nasza firma jeszcze w dniu otrzymania pieniędzy dokonuje przelewu na rachunek wskazany w zleceniu.
DPD - Przewoźnik rozlicza wszystkie przesyłki pobraniowe w cyklach tygodniowych. Pobrania z paczek doręczonych od poniedziałku do niedzieli, DPD zwracana w czwartek następnego tygodnia. Zwrot z DPD może nastąpić później, jeśli w tygodniu wypadł dzień wolny od pracy.
AIN Kurier przekazuje środki z pobrań do nadawców, najpóźniej następnego dnia roboczego po otrzymaniu ich z DPD.
Fedex – zwrot pobrania następuje w terminie od 8-14 dni od dostarczenia przesyłki
InPost – zwrot pobrania następuje w terminie około 7 dni kalendarzowych liczonych po dacie doręczenia przesyłki.
DHL – zwrot pobrania następuje w terminie 5-7 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki
TNT – zwrot pobrania następuje w terminie 5-6 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki
PEKAES – zwrot pobrania następuje w terminie 10 dni roboczych od dnia dostarczenia palety
W przypadku przesyłek za pobraniem po zarejestrowaniu kwoty w naszym systemie każdy Klient otrzymuje powiadomienie o dokonaniu przelewu na jego rachunek w formie wiadomości e-mail. Informacja zawiera informację o kwocie pobrania, numerze przesyłki, za które przelew jest realizowany.
Co się dzieje gdy przesyłka zaginie lub zostanie uszkodzona?
W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki wszczynamy procedurę reklamacyjną. Po jej pozytywnym rozpatrzeniu następuje zwrot równowartości paczki, jednak w przypadku ubezpieczenia standardowego jest to kwota nie przewyższająca kwot standardowego ubezpieczenia w zależności od wybranego przewoźnika. W przypadku dodatkowego ubezpieczenia przesyłki równowartość zwrotu ustalana jest indywidualnie. Zwrot wartości możliwy jest jedynie na podstawie faktury potwierdzającej wartość przewożonego produktu
Jak zgłosić Reklamację?
W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki należy rozpocząć procedurę reklamacyjną. Aby było ono możliwe powinno zawierać:
1) nazwę albo imię i nazwisko oraz adres Reklamującego;
2) tytuł reklamacji;
3) kwotę roszczenia i dokumenty uzasadniające dochodzenie roszczenia w zgłoszonej
wysokości;
4) kopię listu spedycyjnego;
5) dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności na rzecz kuriera jakim była przewożona paczka;
6) wykaz załączonych dokumentów;
7) kopie protokołu sporządzonego na wniosek i w obecności Zleceniodawcy lub Odbiorcy
przez przedstawiciela danego kuriera, w przypadku reklamacji z tytułu ubytku lub
uszkodzenia przesyłki;
8) podpis Reklamującego;
9) dokument wykazujący umocowanie w przypadku złożenia reklamacji przez pełnomocnika
Reklamującego.
Wysyłam paczki regularnie, czy mogę liczyć na lepszą ofertę?
Oczywiście TAK.
Uprzejmie prosimy o złożenie konkretnego zapytania poprzez Formularz Kontaktowy lub e-mailem kontakt@ainkurier.pl lub kontakt telefoniczny.