Zmiana planów całego dnia i potulne oczekiwanie na kuriera zakończyły się niepowodzeniem? Mimo ustalonego terminu, przedstawiciel wybranej firmy przewozowej nie zjawił się na czas i nie odebrał przesyłki? Choć tego typu sytuacje nie powinny pod żadnym pozorem mieć miejsca, zarówno Klienci, jak i pracownicy firmy kurierskiej to tylko ludzie. Co zrobić, jeśli kurier mimo wcześniejszych zapewnień nie zjawił się na czas?
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułem na łamach którego dowiesz się wszystkich kwestii związanych z przesyłkami kurierskimi, które nie zostały odebrane przez wybranego przewoźnika w terminie.
Pierwszym krokiem w przypadku frustracji wywołanej brakiem kontaktu z kurierem powinno być sprawdzenie swojej skrzynki odbiorczej. Być może omyłkowo został usunięty mail lub wiadomość SMS z prośbą o zmianę terminu lub informacją od firmy kurierskiej. Odbiór paczki w szczególnych sytuacjach może odbyć się następnego dnia roboczego. Niestety jednak, mimo starań niektóre z maili trafiają do folderu SPAM, co znacznie utrudnia ich odnalezienie.
Dobrym rozwiązaniem, które pomoże nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i długotrwałego oczekiwania jest skorzystanie z usług firmy kurierskiej, która na bieżąco informuje Klientów o zaistniałych sytuacjach i ewentualnych komplikacjach. Jeśli jednak, w trakcie poszukiwań nie znalazłeś żadnej informacji, koniecznie wejdź na stronę firmy i sprawdź obecny stan Twojego zamówienia poprzez wpisanie numeru identyfikacyjnego przesyłki.
Życie, również w trakcie godzin pracy pisze różne scenariusze. Przez wiele czynników, zupełnie niezależnych od kurierów, dotarcie wszędzie na czas bardzo często może okazać się awykonalne. Niektóre z powodów to między innymi: święta, korki, niekorzystne warunki atmosferyczne, kolizje i wypadki, a także niewłaściwy lub niekompletny adres lub pozostałe dane adresowe. Dodatkowo, brak pojawienia się kuriera na czas może również wiązać się z błędami systemowymi, problemem z wydrukowaniem etykiety wysyłkowej, a także kłopotliwym dostaniem się do wskazanego miejsca.
Jeśli Twoja paczka nie została odebrana przez kuriera, skontaktuj się z firmą transportową. W przypadku gdy wskazany termin odbioru paczki jest dla nas nieodpowiedni, możemy poprosić o pomoc lub zmianę adresu odbioru na przykład na adres firmy, czy miejsca w którym obecnie będziemy się znajdować. Jeśli jesteśmy zainteresowani opcją zmiany adresu odbioru konieczne pozostaje sprawdzenie, czy możemy dokonać tego osobiście. Musimy liczyć się również z tym, że w niektórych sytuacjach zmiana miejsca odbioru paczki może wiązać się również z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów.
Bardzo częstą sytuacją jest brak możliwości zwrócenia pieniędzy. Z takim problemem możemy mieć również do czynienia nawet jeśli, zdecydujemy się na anulowanie zaplanowanej wcześniej usługi. Warto przed podjęciem pierwszej decyzji o skorzystaniu z oferty danej firmy transportowej sprawdzić kwestie związane zarówno z odbiorem paczki, jak i zwrotem pieniędzy w przypadku późniejszego rozmyślenia się. Jeśli do tej pory, borykasz się z szeregiem pytań i wątpliwości, warto zwrócić się o pomoc do jednego z ekspertów. Ze względu na doświadczenie i uzyskaną wiedzę, z pewnością profesjonaliści pomogą w doborze właściwego rozwiązania.
Serdecznie zapraszamy do kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod adresem: kontakt@ainkurier.pl