Poradnik UPS i Izby Gospodarki Elektronicznej zatytułowany „Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego wykorzystując możliwości firm kurierskich” to przewodnik po logistyce dla sektora e-commerce. Publikacja, kierowana do przedsiębiorców działających już w branży e-commerce oraz tych, którzy chcą zacząć sprzedawać swoje produkty online, zawiera informacje na temat m.in. oczekiwań dzisiejszych konsumentów, optymalizacji łańcucha dostaw oraz rozwoju na rynkach zagranicznych.
Szacuje się, że do 2025 r. gospodarka cyfrowa będzie warta 12,5 proc. polskiego PKB, oferując możliwości rozwoju biznesu dzięki wykorzystaniu handlu elektronicznego. UPS wspólnie z Izbą Gospodarki Elektronicznej ogłosiły dzisiaj nową współpracę, której celem jest wsparcie polskich przedsiębiorców w ich rozwoju na rynku e-commerce. Partnerstwo obejmuje publikację poradnika poświęconego zagadnieniom branży e-commerce, a także serię warsztatów dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej.
- Handel elektroniczny jest znaczącą i stale rosnącą częścią polskiej gospodarki – do 2025 roku sprzedaż online ma stanowić 12,5 proc. PKB naszego kraju. Jest to ogromna szansa dla sprzedawców detalicznych, zwłaszcza małych firm, na rozwój ich działalności” powiedział Norbert Kręcicki, dyrektor marketingu, UPS Polska.
- Właściwa logistyka jest kluczem do sukcesu sprzedawców internetowych i głównym motorem satysfakcji klienta. Nasza globalna sieć i 112-letnie doświadczenie oznaczają, że UPS ma wyjątkową pozycję, by doradzać firmom jak dopasować się do nowych rynków. Dzięki tej współpracy staramy się wyposażyć przedsiębiorstwa w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im osiągnąć sukces.
- Rynek usług logistycznych, podobnie jak e-commerce, zmienia się dynamicznie. Rozwijająca się branża handlu elektronicznego oraz coraz bardziej wymagający e-klienci, stanowią wyzwanie dla firm logistycznych. Wygoda i szybkość wciąż pozostają kluczowymi aspektami w kontekście poziomu satysfakcji konsumentów. Handel elektroniczny nie może istnieć bez elementu dostarczenia produktu do klienta końcowego – czyli bez sprawnej logistyki. Chcąc odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, firmy logistyczne muszą zapewnić sprawne dostarczanie przesyłek, możliwość łatwego ich zwrotu, a także opcję wysyłek międzynarodowych. Dla sklepów internetowych jest to ważny element prowadzenia działalności sprzedaży online. Dlatego współpraca z odpowiednią firmą logistyczną ma w tym procesie bardzo istotne znaczenie – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. (źr. UPS)