Na terenie parku KJF Park Balice powstanie kolejna sortownia InPost o powierzchni 9,1 tys. mkw. W transakcji doradzała firma AXI IMMO.
W 2020 roku InPost będzie dysponować już 11 centrami logistycznymi: czterema powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West oraz KJF Park Balice.
Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).
- Największym wyzwaniem w projekcie było znalezienie odpowiedniego gruntu, w lokalizacji zapewniającej szybki dostęp do różnych części Krakowa. W regionie mamy do czynienia z deficytem gruntów inwestycyjnych – tym bardziej w dobrze skomunikowanych częściach miasta, nie każdy też teren umożliwia realizację inwestycji typu cross-dok. Proklienckie podejście ze strony właściciela KJF Park Balice oraz jasne wymagania najemcy pozwoliły na sprawną realizację inwestycji typu BTS dla firmy InPost – mówi Tomasz Rąba, Senior Consultant Industrial & Logistic w AXI IMMO.
Aż 63 proc. kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. W listopadzie InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach® InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce. (źr. InPost)