Często się zdarza, że gdy kurier przyjeżdża z naszą przesyłką, akurat nie ma nas w domu. Pracujemy czy wyszliśmy na chwilę i nie możemy odebrać paczki. Czy firmy kurierskie mogą dostosować się do naszego planu dnia?
Większość firm kurierskich dostarcza i odbiera przesyłki w godzinach od 9 do 17. Najczęściej najpierw realizuje się dostarczenia a później odbiory, co oznacza, że naszą paczkę otrzymamy najpóźniej o godzinie 15. Większość z nas jest wtedy w pracy, a nawet jeśli nie, to nie chcemy być uwiązani wizytą kuriera. Oczywiście naszą przesyłkę może odebrać dowolna osoba znajdująca się pod naszym adresem, ale godziny dostaw sprawiają, że w domu może nie być nikogo.
Aby ułatwić nam odbiór przesyłki, kurierzy często dzwonią pod wskazany przez nas numer telefonu. Jest to wygodne, bo pozwala umówić się na konkretną godzinę odbioru. Trzeba jednak pamiętać, że będzie to raczej godzina odpowiednia dla kuriera, nie dla nas, ponieważ obsługuje on dostarczenia kluczem kolejnych rejonów. Nie przyjedzie do nas specjalnie z odległego miejsca.
Zdarza się jednak, że kurier do nas nie zadzwoni. Nie ma on tego obowiązku i często też takiej możliwości. Kurier ma wyjątkowo napięty grafik, ponieważ codziennie musi dostarczyć około stu przesyłek i podobną ilość odebrać. Każda rozmowa z klientem zabiera cenny czas i potrafi praktycznie sparaliżować pracę.
Najlepszym rozwiązaniem, by odebrać przesyłkę, gdy pracujemy jest zamówienie usługi dodatkowej, polegającej na dostarczeniu paczki po południu. Inna możliwość to podanie adresu swojej pracy. W ten sposób unikniemy niecierpliwego oczekiwania na kuriera.